Lawatan Kedua

| Sunday, May 31, 2009 | |
Assalamualaikum...

Hari ini, 31 Mei 2009, kami sekali lagi melawat penghuni Pusat Jagaan Nur Hasanah(PJNH). Kami bertolak dari YPU jam 10 pagi dan kami smpai lebih kurang jam 11.15 pagi. Sewaktu kami sampai, pakcik Hashim begitu semangat menyambut ketibaan kami, seperti kenal rapat pula. Kami berasa sangat terharu. Sesampai disana, kami berjumpa dengan Encik Azmi selaku sukarela yang bertugas hari ini. Tujuan kami kesana adalah untuk bersantai2 dan bersembang2 dengan penghuni disana. Kami juga membawa sedikit buah untuk mereka. Kami banyak bersembang dengan pakcik Hashim kerana penghuni yang lain lebih selesa berehat dan duduk sendirian. Tapi sesekali kami berborak juga dengan mereka. Kami menghabiskan masa selama 2jam disana.

Antara ahli yang pergi ialah 'Adibah, Amirah, Iezzat, Farhan dan Haslina. Apa yang kami dapati, pelbagai aktiviti yang boleh kami atur untuk berkhidmat di pusat tersebut. Contoh seperti menebas lalang di kawasan tersebut, mengemop lantai, mengemas bilik2 dan bermacam2 lagi. InsyaAllah lawatan akan datang, kami akan melakukannya.



1 comments:

Anonymous Says:
June 1, 2009 at 8:35 PM

`Adibah @ Setiausaha KAMY,

Terima kasih untuk upload program terbaru KAMY. Saya merasakan harus ada lawatan susulan ke Pusat Jagaan Nur Hasanah.

Pakcik Hashim dan rakan2 wajar diziarah lebih kerap agar kita dapat belajar daripada pengalaman mereka di samping kehadiran kita sedikit sebanyak menceriakan hari mereka.

Good job, Diba.

Haslina